[Jouw Naam]
[Adres]
[Postcode en Woonplaats]
[Telefoonnummer]
[E-mailadres]
Datum: [vul datum in]
Aan:
Vattenfall Klantenservice
Postbus 10022
8000 GA Zwolle
Betreft: Klacht over stroom- en gasvoorziening
Geachte heer/mevrouw,
Via deze brief wil ik graag een officiële klacht indienen met betrekking tot de levering van stroom en gas op mijn adres, [jouw adres].
Sinds [beschrijf de periode waarin de problemen zich voordoen, bijvoorbeeld “begin juni 2024”] ondervind ik ernstige problemen met de levering van zowel stroom als gas. Deze problemen hebben geleid tot [beschrijf de specifieke problemen, zoals “frequente stroomuitval”, “onbetrouwbare gaslevering”, “schommelingen in stroomspanning” etc.].
Deze problemen hebben niet alleen voor grote overlast gezorgd in mijn huishouden, maar hebben ook geleid tot [beschrijf de impact, zoals “schade aan elektrische apparaten”, “het niet kunnen verwarmen van mijn huis”, “extra kosten voor noodoplossingen”, etc.].
Ondanks mijn eerdere pogingen om contact op te nemen met uw klantenservice op [geef de data aan wanneer je contact hebt opgenomen] en mijn melding via [beschrijf de communicatiemiddelen, zoals “telefoon”, “e-mail”, “klachtenformulier op de website”], heb ik tot op heden geen bevredigende oplossing ontvangen. Dit vind ik zeer teleurstellend, aangezien ik een betrouwbare energievoorziening mag verwachten van een gerenommeerd bedrijf als Vattenfall.
Ik verzoek u dringend om deze problemen zo spoedig mogelijk op te lossen en mij schriftelijk te bevestigen welke stappen u zult nemen om de levering van stroom en gas te herstellen. Daarnaast verzoek ik u om een passende compensatie voor de overlast en eventuele schade die is ontstaan door deze problemen.
Indien ik binnen [noem een redelijke termijn, bijvoorbeeld “14 dagen”] geen reactie van u ontvang, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te overwegen, waaronder het inschakelen van de geschillencommissie of juridische stappen.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
[Handtekening (indien op papier)]
[Jouw Naam]
Tips:
- Voeg waar mogelijk concrete details toe, zoals klantnummer, datums van incidenten, en eerdere correspondentie.
- Bewaar een kopie van de brief voor je eigen administratie.
- Verstuur de brief aangetekend als je zeker wilt zijn dat deze aankomt.
Hopelijk wordt je klacht snel en naar tevredenheid opgelost!